Formularz IFT-2/IFT-2R za 2024 rok

Ministerstwo Finansów zaktualizowało formularz IFT-2/IFT-2R na 2025 r. (wersja 11). Nowy formularz ma zastosowanie do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2024 r.

W sekcji C.1 dodano pole, w którym należy zidentyfikować powiązania pomiędzy płatnikiem oraz podatnikiem. W sekcji D wprowadzono pole do prezentacji kwoty podatku pobranej na podstawie art. 26 ust. 2e ustawy o CIT w stosunku, do której podatnik lub płatnik może ubiegać się o zwrot podatku w trybie art. 28b tej ustawy.

W nowym IFT-2/IFT-2R zmieniono także m.in. sposób prezentacji danych poprzez dopisanie do formularza dodatkowych sekcji (E-O) dotyczących poszczególnych kategorii przychodów.

Przypomnieć należy, że formularz należy złożyć do Lubelskiego Urzędu Skarbowego, do końca trzeciego miesiąca roku następującego po roku podatkowym lub w ciągu 14 dni od złożenia wniosku przez podatnika.

Spółki, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym składają formularz do 31 marca 2025 r.

Aktualny formularz dostępny jest na stronie Ministerstwa Finansów (<<KLIK>>).

Zobacz także

Cło i ceny transferowe dotyczą tej samej transakcji, ale wymagają odrębnej oceny. W grupach kapitałowych importujących towary analiza ceny zakupu...
Kwalifikowany krajowy podatek wyrównawczy (QDMTT) jest mechanizmem opodatkowania wyrównawczego. Jego znaczenie polega na tym, że podatek odnoszący się do nisko...
Obowiązki związane z cenami transferowymi obejmują nie tylko przygotowanie lokalnej dokumentacji cen transferowych (Local File, w tym analizy cen transferowych),...