Aktualizacja warunków safe harbour dla transakcji finansowych w 2024 r.

Opublikowano zaktualizowane obwieszczenie z dnia 27 grudnia 2023 r. w sprawie ogłoszenia rodzaju bazowej stopy procentowej i marży dla potrzeb cen transferowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych.

Jak wskazano, zastosowanie regulacji mechanizmu safe harbour stosownie do art. 11g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w dalszym ciągu jest możliwe w przypadku pięciu walut: złoty polski, dolar amerykański, euro, frank szwajcarski, funt brytyjski przy zastosowaniu 3 miesięcznej stopy referencyjnej.

Marża powinna wynosić odpowiednio:

    • dla pożyczkobiorcy – maksymalnie 3,1 punktu procentowego,
    • dla pożyczkodawcy – minimalnie 2,2 punktu procentowego.

Jeżeli wartość bazowej stopy procentowej jest mniejsza od zera, marża stanowi sumę wartości bezwzględnej bazowej stopy procentowej i wartości określonej ww. punktach.

Warunki przedstawione w obwieszczeniu obowiązują od 1 stycznia 2024 r.

Zobacz także

Cło i ceny transferowe dotyczą tej samej transakcji, ale wymagają odrębnej oceny. W grupach kapitałowych importujących towary analiza ceny zakupu...
Kwalifikowany krajowy podatek wyrównawczy (QDMTT) jest mechanizmem opodatkowania wyrównawczego. Jego znaczenie polega na tym, że podatek odnoszący się do nisko...
Obowiązki związane z cenami transferowymi obejmują nie tylko przygotowanie lokalnej dokumentacji cen transferowych (Local File, w tym analizy cen transferowych),...