Szukaj
Close this search box.

Forma papierowa czy elektroniczna certyfikatu rezydencji?

Zarówno w definicji certyfikatu rezydencji ani w innych przepisach ustaw podatkowych, nie określono w jakiej formie (papierowej czy elektronicznej) certyfikat powinien być dostarczony do organu podatkowego. Wskazuje się jedynie, aby dokumenty urzędowe, w tym certyfikat rezydencji, spełniały warunki określone w art. 194 § 1 Ordynacji podatkowej.

Administracje podatkowe w różnych państwach wystawiają certyfikaty rezydencji w formie papierowej, elektronicznej lub w obu tych formach. Polskie organy podatkowe uznają te formy certyfikatów za zgodne z przepisami ustaw o podatkach dochodowych, o ile w świetle regulacji innego państwa określona forma certyfikatu jest prawnie dopuszczona.

Zgodnie z art. 26 ust. 1n UoCIT, miejsce siedziby podatnika dla celów podatkowych może zostać potwierdzone kopią certyfikatu rezydencji, jeżeli informacje wynikające z przedłożonej kopii certyfikatu rezydencji nie budzą uzasadnionych wątpliwości co do zgodności ze stanem faktycznym.

Zobacz także

Wniosek o wydanie uprzedniego porozumienia cenowego może złożyć krajowy podmiot powiązany (podmiot posiadający miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium...
Podatnik posiadający uprzednie porozumienie cenowe nie musi obawiać się, że nieprawidłowo dokonał określenia wysokości stosowanej ceny transferowej, a tym samym...
Uprzednie porozumienie cenowe to formalne narzędzie ograniczające ryzyko nieprawidłowego ustalenia cen transferowych, które w konsekwencji wyklucza możliwość zakwestionowania wysokości cen...