Szukaj
Close this search box.

Więcej firm ma możliwość przejścia na estoński CIT od 2022 roku

Od stycznia 2021 r. spółki, mogą skorzystać z ryczałtu od dochodów spółek. Estoński CIT to rozwiązanie mające stanowić alternatywną formę opodatkowania. Podstawowym założeniem preferencyjnej formy opodatkowania jest powstanie obowiązku podatkowego dopiero w momencie dystrybucji zysków.

Polski Ład, wprowadził istotne zmiany w funkcjonowaniu estońskiego CIT. Zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi, które zaczęły obowiązywać od stycznia 2022 r. zniesiony został obowiązek ponoszenia nakładów inwestycyjnych, a katalog podmiotów mających możliwość skorzystania z estońskiego CIT został rozszerzony o spółki komandytowe oraz inne spółki osobowe. Przygotowany przez ICT cykl dotyczący estońskiego CIT ma na celu przybliżenie najnowszych zmian podatkowych związanych z Polskim Ładem.

Więcej informacji na temat ulgi znajdą Państwo w zakładce Blog – odpowiadamy tam na pytania:

  1. Kto może skorzystać i na jakich warunkach?
  2. Kiedy dokonać wyboru? Co stanowi przedmiot opodatkowania?
  3. Jaka jest podstawa opodatkowania i stawka podatkowa? Jak liczyć estoński CIT?
  4. Kiedy rozliczyć i do kiedy zapłacić podatek w formie estońskiego CIT?
  5. Estoński CIT 2022 ? kiedy traci się prawo do opodatkowania ryczałtem? Jak wygląda obowiązek w zakresie ponoszenia nakładów inwestycyjnych przez spółkę od 2022 roku?
Dodatkowo, pomożemy zweryfikować możliwość przejścia Państwa firmy na estoński CIT i podpowiemy, jak zmienić formę opodatkowania w trakcie roku podatkowego – zapraszamy do wypełnienia formularza sprawdzającego, czy estoński CIT jest dla Państwa 

Wypełnij formularz i sprawdź, czy estoński CIT jest dla Ciebie

Już teraz mogą Państwo otrzymać dodatkowe materiały dotyczące relacji zastosowania estońskiego CIT w transakcjach pomiędzy podmiotami powiązanymi, zapisując się do newslettera Tax Brain <<<LINK>>>

Zobacz także

W dniu 8 sierpnia 2024 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał interpretację indywidualną o sygn. 0111-KDIB1-2.4010.398.2024.2.BD w celu ustalenia czy...
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał interpretację indywidualną dotyczącą obowiązku stosowania cen transferowych oraz sporządzania dokumentacji cen transferowych w przypadku transakcji...
17 lipca 2024 r. została wydana interpretacja indywidualna (sygn. 0111-KDIB1-2.4010.278.2024.1.AW) w sprawie skutków podatkowych dla podatkowej grupy kapitałowej (PGK). Wnioskodawca...